onsdag den 28. oktober 2015

Jeg flytter til Paris!

Flybilletten er booket og lørdag morgen flyver jeg til byernes by. For en god uges tid siden, blev Laura og jeg enige om at jeg skulle finde noget andet. Det har været spændende at være au pair, men den spanske opdragelse ligger for langt væk fra mine værdier til at jeg kan hjælpe med at føre den ud i livet. Det har været hårdt, men også en spændende oplevelse og jeg er blevet meget glad for pigerne, som jeg håber jeg får at se igen.

Da vi var kommet frem til at jeg skulle flytte, meldte spørgsmålet sig: hvorhen? Jeg var til jobsamtale hos en rigtig god familie i Alicante, men i baghovedet var der hele tiden en stemme der sagde: Nu har du muligheden for at komme til Paris!
Jeg har altid elsket Paris og har i årevis drømt om at flytte dertil. Jeg søgte en masse jobs og kigger stadig efter logi - det er svært uden opsparing, men jeg håber at det ikke er umuligt.
Jeg skal til to jobsamtaler i den kommende uge, har allerede en aftale med et bureau som hyrer engelsk-tutorer og nu leder jeg så efter hostels der mangler frivillige, folk der udlejer værelser mod hjælp med rengøring og lignende, sofaer på couchsurfing. Forhåbentlig finder jeg et job, så jeg om et par måneder kan få et 'rigtigt' sted at bo. Selvom det bliver på størrelse med et kosteskab, da huslejen i Paris er vanvittigt høj.

Jeg er nervøs - men jeg glæder mig også til at stå fuldstændig på egne ben. Det er skræmmende og spændende. 
Jeg krydser fingre for at det lykkedes - som en svensk pige på et hostel sagde til mig: Följ dina drömmar!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar