mandag den 21. september 2015

Postkort fra Altea

Åh mandag. Efter en dejlig weekend føles det altid en lille smule træls at skulle tilbage til hverdagen, uanset om man går i skole eller arbejder. Sådan har jeg det i hvert fald og jeg er ret sikker på at vi er mange der deler denne følelse.

Heldigvis har jeg haft en skøn weekend i den fantisktisk smukke by Altea, hvor familien har et sommerhus. Lørdag tog jeg til Isla Tabarca (mere om den tur i et senere indlæg) men ellers har jeg brugt weekenden på at gå rundt i de smalle gader med hvidkalkede huse og støbejernsbalkoner. Taget en masse billeder. Besøgt gallerier. Skrevet postkort. Badet i middelhavet og nydt bare at ligge på stranden og være. 



                              Altea er hjemsted for mange kunstnere af forskellig slags. Det ses på det store antal gallerier, men                                        også på gaden. Her er det en dør der blevet dekoreret.







                             Man kan være heldig at støde ind i selveste paven i Altea























                             Ligesom Ibi, har Altea også en fest der fejrer freden mellem maurere og kristne. Den finder sted i                                           denne uge og billedet er fra den første parade som jeg tilfældigt stødte ind i da jeg gik rundt i                                                 byen.



                                        Et par af gaderne i den gamle bydel var pyntet med disse fine guirlander. 
                                                    Det kan man da kun blive glad af at se på :-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar